Welkom

Netwerk

Vereniging Het Zonnehuis zet zich in voor waardige zorg voor kwetsbare ouderen door onderwijs, onderzoek en ontwikkeling in de ouderenzorg mede mogelijk te maken. Oprichtster Jo Visser heeft in 1921 deze organisatie opgericht om langdurig zieken te verzorgen en te voorzien van geestelijke steun. Door het actief geld werven via collectes, verkoop van Zonnehuis-kalenders en de bijdrage van haar leden kon Vereniging Het Zonnehuis door de loop van de jaren heen zes regionale Zonnehuizen realiseren. Deze zorglocaties maken tegenwoordig deel uit van zorgorganisaties die samen de landelijke netwerkorganisatie Zonnehuis Groep vormen.

Sinds 21 juni 2012 is Vereniging Het Zonnehuis gehuisvest bij haar samenwerkingspartner Leyden Academy in Leiden, een kennisinstituut dat opleidingen biedt, onderzoek doet en ontwikkelingen op het gebied van vitaliteit en veroudering initieert. Leyden Academy gelooft dat een integrale visie dé manier is om haar missie te bereiken: het promoten en verbeteren van de kwaliteit van leven van ouderen. Klik hier voor het halfjaarbericht december 2012-juni 2013.

Jaarcongres Waardige zorg
Op donderdagochtend 21 november 2022 (09.30 - 12.30 uur met lunch) organiseert Vereniging Het Zonnehuis haar jaarcongres Waardige zorg in de congreszaal van het Poortgebouw in Leiden. Rode draad is de noodzaak tot verandering in de langdurige zorg. Goed opgeleid personeel, keuzevrijheid voor de client en beheersing van de kosten. Hoe doen we dat en wat kunnen we van elkaar leren? Elkaar ontmoeten en met elkaar het debat aangaan. De sprekers leggen hun vraagstukken ter tafel en u gaat met uw tafelgenoten onder leiding van een tafelvoorzitter het debat aan. Dagvoorzitter Mariella Rompa zorgt voor een plenaire discussie. Ten slotte zal ook de jaarlijkse Jo Visser Award uitgereikt worden aan de nieuwe ambassadeur Waardige zorg. Klik hier voor uitnodiging en het programma en hoe u zich kunt aanmelden.

Bestuur Vereniging Het Zonnehuis
Links naar rechts: Henk van der Stelt, Trudie Siegerink, Maarten den Ottolander, Wendela Sandberg van Boelens, Paul van Waning